duminică, 1 august 2010

Zbor



Asociem libertatea cu ideea de zbor,
De ce facem asta?Poate in fapt ne gandim ca pasarile cerului sunt libere caci prin zborul lor spre inaltimi fac ceea ce omul isi doreste de la inceput dar i- a fost interzis .De ce i a fost interzis? Poate ca doar fizic caci in fapt libertatea gandului ii este accesibila.De ce totusi omul vrea sa fie liber si mai ales de ce sau fata de cine?Poate ca in fapt vrea sa fie liber fata de el insusi si zborul l ar putea elibera de constiinta ce il tine ancorat ,Ancorat de ce? Ancorat de traditii de prejudecati de obiceiuri.De cand ne nastem( indiferent unde si in ce loc al planetei) suntem supusi regulilor.Reguli ce au fost stabilite de altii.Si asta deja da o senzatie de ingradire.Ne simtim inca de mici limitati.Suntem mai intai limitati de gratarul de la patut, apoi de cheia de la casa ,apoi de regulile scolilor,apoi de reguli sociale , de reguli de buna crestere...Poate suna a anarhie ceea ce incerc sa sugerez dar totusi desfasurarea rationamentului logic ma duce spre negarea regulilor.Daca vrem sa fim liberi,daca vrem sa zburam nu o putem face altfel decat prin stabilirea propriilor reguli ale jocului nostru.Caci a zbura este un deziderat ,spus mai romaneste un vis dar spus firesc, o nevoie de incalcare a regulilor impuse.Apare insa problema crearii regulilor proprii.Cum vom face cu constiinta noastra?Va accepta ea propriul EU ca dictator?Vom zbura OK dar vom fi liberi fata de noi? oare pasarile care nu constientizeaza ca sunt libere ce simt?Poate ca revenim astfel la Bibile si ii dam dreptate:fericiti cei saraci cu duhul caci a lor va fi Imparatia Cerurilot!Dar si un mare dar:VREM ASTA cu adevarat?


Visez spre Orizont sa zbor
visez sa plec chiar azi departe
poate asa uit al meu dor
si poate asa vantul intoarece o noua pagina de carte.

Visez sa ma inalt rapid
sa uit ziua de Azi cu totul
sa reusesc in zboru- mi lin
sa mi schimb complet norocul.

Visez sa pot zbura cantand
si sa plutesc usor ...ca pana
iar melodiile ce- mi vin acum in gand
sa mi aline cu blandete a inimii ascunsa rana.

Visez s-ating un Curcubeu
sa-i devin poate chiar ...o nuanta
sa mi recastig pierdutul Eu
si vietii sa nu i mai dau creanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu